کراتین کالا

همه چیز در مورد کراتینه مو

تقریبا همه خانمها با واژه کراتینه تا حدودی آشنا هستند اما تعدادی کمی اطلاعات دقیقی در مورد استفاده کراتینه و نحوه ی صحیح آن دارند. در سات کراتین کالا سعی میکنیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم که کراتینه چیست و چه زمانی میتوانید آن را انجام دهید.

کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتین است که در مو وجود دارد و صافی و درخشش مو را به وجود می آورد.کراتین تا زمانی که موهای شما طبیعی بوده و از رنگ و مواد شیمیایی استفاده نکرده باشید در موهایتان وجود دارد و البته این همان دوره ای است که مو به طور طبیعی نرم, لطیف و براق است.

چگونه کراتین طبیعی مو از بین می رود؟

هنگامی که مو در معرض مواد شیمیایی به خصوص دکلره قرار میگیرد به مرور رطوبت خود را از دست می دهد و زمانی که عمل دکلره تکرار شود ماده کراتین داخل مو نیز نابود می شود و مو خشک شده و حالت وز به خودش میگیرد.

البته شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که موهای خشک شده که در اثر تکرار رنگ و دکلره رطوبتش را از دسته داده با موهای آسیب دیده و اصطلاحا سوخته کاملا متفاوت است. مویی که سوخته را عمل کراتینه نه تنها نمی تواند ترمیم نماید بلکه بعد از مدتی شاهد ریزش موهایتان خواهید شد. پس دقت کنید که اگر موهای شما سوخته است راهی جز کوتاه کردن آن ندارید و انجام کراتینه تنها هزینه ی اضافی است که نتیجه ای نخواهد داشت.

کراتینه کردن برای چه موهایی مناسب است

کراتینه برای افرادی توصیه می شود که موهایشان سالم است و تنها دچار خشکی شده است.این موها را حتی میتوان با استفاده از ماسک های آبرسان و ویتامیه های مغزی مو تاحدودی ترمیم کرد و زبری آن را رفع نمود ولی در موارد شدیدتر شما وقتی از ماسک و ویتامینه نتیجه نمیگیرید می توانید از روش کراتینه استفاده کنید تا دوباره بتوانید موهایی درخشان و لخت داشته باشید.در یک حالت دیگر نیز کراتینه می تواند موثر باشد و آن برای موهایی است که به صورت طبیعی و مادرزاد خشک و وز هستند. موارد مراجعه کننده به کراتینه بیشتر این افراد می باشند زیرا معمولا به دنبال موهای صاف و نرم هستند و در اکثر موارد نتیجه خوبی میگیرند البته در صورتی که به یک متخصص خوب مراجعه کرده و از مواد کراتینه ای که آرایشگر به کار می برد اطمینان داشته باشید.

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

اول اينكه مراحل انجام كار را با حوصله و با دقت انجام دهيد تا نتيجه عالي بگيريد، انجام كراتين بين ٣ تا ٤ ساعت زمان مي برد، اتوكشي رو با حوصله انجام دهيد.

كراتين ٤ تا ٦ ماه روي موهاي شما دوام دارد و براي افزايش زمان ماندگاري نكات زير را رعايت كنيد:

  • شامپو و ماسك مخصوص كراتين رو استفاده كنيد يا شامپوهاي فري سولفات (بدون سولفات).
  • از دکلره کردن مو پرهیز کنید چرا که دکلره باعث از بین رفتن کراتین می شود
  • آب استخر به خاطر كلر موجود در آن اثر كراتين را از بين مي برد.اگر خواستيد به استخر برويد حتما يك لايه ضخيم روغن نارگيل يا زيتون روي موهايتان استفاده كنيد.
  • وقتي موهاي شما خيس است آنرا حالت ندهيد يا نبافيد يا با كش نبنديد كه آن حالت را مي گيرد، بايد موهاي شما كامل خشك شود بعد استايلدهيد يا ببافيد و ببنديد.

    آیا کراتینه برزیلی باعث ریزش مو می شود؟

    به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد. کراتین ماده اصلی تشکیل دهنده مو می باشد و بازگرداندن کراتین به موی آسیب دیده به هیچ وجه به مو آسیب نمی رساند. کراتین برزیلی مواد شیمیایی خطرناکی ندارد که باعث ریزش مو گردد. تنها احتمالی که وجود دارد آنست که پوست سر شما  به فرمالدئید موجود در محلول کراتین حساسیت داشته باشد. این مطلب با یک تست ساده ، قبل از کراتینه کردن قابل تشخیص می باشد . البته حساسیت نیز اغلب فقط موجب سوزش و التهاب می شود و ارتباطی با ریزش موی سر ندارد

دیدگاه‌ها 0

*
*